Минулого разу я розповіла про те, які фігури взагалі існують в шахах. Тепер хочу розповісти про правила пересування шахових фігур.
Пішак
 |
Пішак |
Ця фігура пересувається лише вперед по вертикалі. Перший хід пішака — білого з
другої, а чорного з сьомої горизонталі — можна зробити одразу на дві
клітини, перестрибнувши через третю або шосту горизонталь.
 |
Можливі ходи Пішака |
З усіх інших
горизонталей пішак може пересуватися лише на одну клітину вперед. Крім
цього пішак може взяти будь-яку фігуру супротивника, що перебуває
попереду нього на відстані однієї клітини по діагоналі.
Якщо білий пішак
досягнув восьмої горизонталі, або чорний — першої то він може
перетворитися на будь-яку фігуру (окрім короля) того ж кольору що й
пішак.
 |
Кожний Пішак може обернутися Королевою |
Взяття на проході
Коли я вперше почула про взяття на проході, то не змогла одразу все зрозуміти. Тож буду намагатися тут зрозуміло пояснити цей вельми цікавий хід!)
 |
Приклад взяття на проході |
Взяття на проході -
шаховий термін, який означає особливий хід пішаком
у партії, коли пішак одного гравця забирає пішака суперника. Взяття на
проході можливе в ситуації, якщо пішак перемістився з початкового
положення на два поля вперед та став на сусідню клітину з пішаком суперника. При цьому пішака, який взяв пішака суперника на проході, ставлять на 1 клітинку за збитим пішаком.
Взяття на проході можливе лише наступним ходом, і якщо гравець одразу
не використав своє право взяти пішак на проході, то надалі взяття цього
пішака на проході неможливе.
Правило відоме з XV ст. Воно було введене приблизно в той же час, коли й право ходити пішаком зі стартової позиції одразу на 2 поля вперед.
Офіцер (Слон)
 |
Слон: чорний та білий |
 |
Можливі ходи Слона |
Пересувається на будь-яку кількість клітин по діагоналі.
У кожного з гравців є по два слони: білий та чорний. Білий пересувається по білій діагоналі, а чорний - лише по чорній.
Якщо порівняти значимість слона та пішака, то
1слон = 3 пішакам.
Кінь
 |
Кінь: білий та чорний |
Єдина фігура у грі, яка може перестрибувати через інші фігури — свої та
суперника. Хід конем схожий на літеру «Г».
Кінь пересувається на одну
клітинку по вертикалі та дві по горизонталі, або навпаки — на дві по
вертикалі, та одну по горизонталі у будь-якому напрямку.
Якщо порівняти значимість коня та пішака, то 1кінь = 3 пішакам.
 |
Можливі ходи Коня |
Тура
 |
Чорна Тура |
Ця фігура пересувається на будь-яку кількість клітин по вертикалі, або горизонталі. Тура є дуже сильною фігурою і якщо її значимість порівнювати з пішаком, то 1 тура = 5 пішакам.
 |
Можливі ходи Тури. |
Королева (Ферзь)
 |
Ферзь: білий та чорний |
Пересувається на будь-яку кількість клітин по вертикалі, горизонталі або діагоналі.
Королева є найсильнішою фігурою і якщо її значимість порівнювати з пішаком, то 1 королева = 9 пішакам.
 |
Можливі ходи Королеви |
Динамічний ферзь
Шахова фігура Ферзь (королева) зазнала безліч змін за всю історію
шахів. Починалося все з того, що вона могла ходити тільки по одній
клітині по діагоналі, надалі вона пересувалася на два поля, а потім все
далі, як кінь. Тепер же ця фігура може рухатися, як по діагоналі, так і
по горизонталі, і по вертикалі. Спочатку вона була радником або
прем’єр-міністром короля. Але в подальшому вона стала найсильнішою
фігурою у шахах.
Король
 |
Білий король |
 |
Можливі ходи Короля |
Ходить на одну клітину по вертикалі, горизонталі або діагоналі.
Немає коментарів:
Дописати коментар